السبت، ٣ ديسمبر ٢٠١١

أشواق (زجل)



أيوة هقولهالك بصراحة ..

أنا مخنوق ..

نفسي أحس بحبك ليا ..

يمكن أفوق ..

نفسي غروب الشمس الصافية ..

جوه عيونك ..

يبقى شروق ..

نفسي نعيش الحلم الطيب ..

مهما يكون ..

نجري ونحلم ..

إن حياتنا فرح مجنون ..

وهمس الحب الساكن فينا ..

مهما أتألمنا يراضينا ..

نزعل يمكن ..

لكن نرجع ..

نحلم تاني بيوم يلاقينا ..

هي الدنيا إيه تساويه ..

أكتر من قلبين يتعاهدوا ..

بين الناس ..

يرسموا وسط الليل الكاتم ..

ع الأنفاس ..

نجمة وبدر ..

ووش بيضحك ..

بالحنية والإخلاص ..

ليه يا حبيبتي ..

بتبعدي قلبي ..

إللي بينبض بالإحساس ؟؟

عارف إني غلطت كتير ..

أيوة كتير ..

ومين في العالم مبيغلطش ؟؟

حد صغير ولا كبير ..

أيوة غلطت ..

لكن يا حبيبتي خلاص حبيتك ..

وإتغيرت ..

ووسط عيونك إتصورت ..

ولقيت نفسي بشكل جديد ..

قلب سعيد ..

حب بنيته في لحظة صدق ..

كنت بشوفه حلم بعيد ..

ليه القسوة وأنا محتاجلك ؟؟

وحضني من شوقه بيندهلك ..

ليه وأنا قلبي لسه بينبض ..

من بين ضلعك ..

إديني فرصة وسامحي وحنِّي ..

سامحي و حنِّي ..

وإرسمي شوق الكون بعيونك ..

يداوي جراحي .. ويطمني !!

هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

اصعب في الحياة ان تستقيظ بعد حلم جميل يحمل روعة العشق بين طياته... على واقع اليم ونجبر على الابتعاد عن من نحب .. فليس هناك اصعب من اتخاذ القرار في تلك الظروف ..
السماح هذا هو السؤال الصعب ...هل تستطيع ان تعذر المرأة دائما ؟؟حتى لو كانت تهيم بمن تحب..اخذتنا معك الى عالمك الجميل يا عمرو رغم المرارة المتدفقة بين الكلمات ..سلمت يداك.